Sunday, September 2, 2012

.:: Raya oh Raya 2012 - Episode 2 : Jangan Pandang Atas Sebab Ada...(Cartoon) ::.

Assalamualaikum! ^_^

Opsss...luper pulak! 

Selamat Menyambut Hari Merdeka 2012!!!

Seronoknya tengok orang pasang bendera Malaysia..

Pas tu siap pakai lagi baju tema bendera Malaysia!!

Salute habis la kat diorang ni!!! 

Aku ni kira kes sensitif sikit..(sikit la sangat!)

Pantang jer tengok iklan merdeka mesti bercucuran

air mata aku ni! Waahh..macam senang sangat nak nangis!!

(Ada sape2 nak offer aku jadi pelakon???)

Hari tu aku tengok iklan raya yang BERNAS kat Youtube pun 

sampai merah mata aku..Sedih giler!!! Waaaaa!!!

Aisssh..melalut lebih pulak..(sambil kesat hingus kat hidung)

Ni nak cerita ni..

Entry kali ni pasal raya gak! 

Kan last entry hari tu pun ada cakap kan??? ^_^

So, al-kisahnya aku dan family aku balik kampung masa raya hari tu..

Ni belah mak aku la..

Sampai jer kat umah Mak Teh aku,

Mak Teh aku pun jemput la masuk rumah..


Tengok syok pot pet pot pet dengan akak aku..


Tiba-tiba cucu Mak Teh aku datang..

Nama dia kalau tak silap aku..AKIF..(sorry yer kalau salah eja!)


Terkedu sekejap tengok dia! 

Last time jumpa masih baby lagi..

 
Tapi..yang peliknya..kerja si Akif ni asyik tengok atas jer!!!

Serabut jugak la aku tengok dia!  
 
Sampai kan aku dengan kakak aku pun pandang atas gak macam dia..
 
Kut-kut la ada 'something' menarik kat atas!

Sampai macam nak tercabut leher kitaorang!!



Aku memang dah tak sedap hati dah..

Sampaikan aku fikir...


Serius! Benda tu yang 1st terlintas (macam lintas kat zebra line tu!) 

kat otak!!!!

Maklum lah, time tu kan setan-setan sume dah keluar penjara..

Diorang kan baru MERDEKA gak!!

Tambah lak, si Akif ni kecik lagi!

Orang-orang tua cakap budak2 kecik ni boleh nampak 'ehem ehem' 

(tak nak la sebut!)

True story! Aku pernah alami..ada masa, aku cerita, k? 

So, dengan keyakinan dan keazaman tahap tinggi macam KLCC tu, 

Aku pun pergi la bagitau akak aku pasal pendapat aku

yang bangang 'brilliant' tu..

Last-last akak aku...


Takut la tu..Muka pun dah cuak giler..HAHAHAHAHAHA!


TAMAT!!!!

...


...


...
 

Cuma..sampai sekarang aku still tak berapa nak faham 

kenapa si Akif tu asyik pandang atas! 

Korang tak percaya???

Cuba tengok gambar yang aku sempat snap!

....


...

...

...

 ...

...


..

..


..


Sorry! Gambar blur sikit! Benci tul aku dengan skill ambik gambar aku yang hampeh ni!!!!!

 So, korang rasa nape dia tengok atas???

Sila kemukakan idea-idea bernas korang kat ruang komen bawah ni...

Itu pun kalau korang sudi la..T3T

HAAAAAHHH!!!!

Lagi satu!!!! Baru teringat!!

Korang dah terlepas Episode 1 - Raya oh Raya 2012??

Apa lagi..korang boleh la klik kat link ni..

See u soon...

JANGAN BIARKAN DIRI ANDA DISELUBUNGI MISSSTTERII....

Assalamualaikum ^_^

6 comments:

  1. arap2 KRU offer awk jadi pelakon..hehe

    ReplyDelete
  2. sengal la ko...hahah..;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya memang sengal + gile2 skit! sila brsabar dgn saya! hahaha..^_^

      Delete
  3. aah la kott.. xc akif nmpk tetamu baru yg hadir d umah tu kott.. kemungkinan mehh :)

    ReplyDelete
  4. hahahaha..tologn jgn bg cuak leh x? nnt xnk g umah mak teh kte dh..hahaha...just kidding! ^_^

    ReplyDelete