Sunday, March 27, 2011

.:: Kenangan SPM ku...(Cartoon) ::.

Assalamualaikum semua...hehehehe...sihatkah korang semua??? Wahhh!! Dah macam artis pulak tanya macam tue...oklah..straight to the point...adik-adik yang baru ambik result SPM hari tue agak-agak result korang ok tak??? Hehehehe...soalan maut tue..hahahaha...kite memang faham la sangat la situasi korang time ni...kalau result ok, sedap jugak nak bagitau orang..cuba result suam-suam kuku, macam mana la nak tepis soalan maut tu??? Tahan-tahan jer la dalam sebulan dua...pas tu confirm orang tak tanya dah..

Oklah..entry kali ni cuma nak imbas balik hal yang pernah berlaku masa aku ambik SPM dulu..bila teringat balik, kelakar giler...



KES 1: TIDO MASA AMBIK PERIKSA...

Masa tue tak salah aku, kitaorang tengah ambik paper Sejarah! Yaaaa! Subjek yang kurang digemari oleh kebanyakan orang...tapi not for me! I LOVE IT!!!!  (sambil terjoget-joget macam orang hilang akal!) Hehehehe...alkisahnya...tengah aku sedap mengarang ayat untuk soalan subjektif, aku terpandang kawan aku kat sebelah ni...wahhh!!! bukan enak lagi dia tidur...padahal periksa baru start 15 minit...dan seperti tajuk subjek paper SEJARAH, kawan aku ni pun tinggal sejarah la jawabnya! 




Dia dapat tidur setengah jam..siap berdengkur lagi tapi tak kuat sangat la...pemeriksa pun malas nak tegur...tau sangat perangai budak-budak ni...last-last, bila dia bangun, aku tengok dia sedap ZAAPPPP mulut dia yang penuh dengan air liur basi...eeewwww!!! banjir kut paper sejarah dia hari tu...nasib baiklah aku ada selera nak makan pas abis paper...HAHAHAHA!!

KES 2: LUKISAN YANG 'LUAR BIASA'


Cerita ni yang aku susah nak lupa sampai bila-bila..thanks to u Mr Tuuttttt...lukisan ko memang terbaiklah! Tak ada siapa boleh challenge ko hari tu! Alkisahnya, benda ni berlaku masa paper Pendidikan Seni Visual...bagi sapa2 yang tak pernah ambik paper ni, meh aku cerita sikit...soalan untuk paper ni akan diberikan kat kite seminggu sebelum tarikh sebenar periksa..konon2 nak bagi budak-budak buat preparation la..ingat kitaorang ni Pablo Picasso ke kalau bagi soalan hari tu, boleh lukis gak on the spot on that day??? Never never never...

Yang aku ingat ada lima soalan..korang pilih la tajuk mana yang korang rasa korang boleh 'berkarya'..tapi yang aku ingat dua soalan jer...yang lain aku dah lupa dah..soalan pertama, dia suruh kitaorang lukis pasal alam cendawan gergasi..and of course aku pilih soalan ni...soalan kedua dia suruh kitaorang gambarkan keadaan nelayan tangkap ikan di laut..part ni yang lawak sangat!

Aku dapat tengok lukisan kawan aku ni masa pemeriksa tengah sibuk keringkan lukisan2 kitaorang guna hair dryer...waaahh...dah macam salon! So, kiranya semua orang boleh tengok lukisan orang lain...yang kelakarnya bila kawan aku ni lukis.....






Serius! 1 kelas gelakkan dia termasuk pemeriksa2 skali...ada ke patut diwarnakan rambut nelayan dia colour MERAH! dah la rambut ala-ala punk..tambah dengan colour merah, lagi merepek la jadinya..kawan aku tu pulak buat bodoh jer bila kitaorang gelakkan dia...nak wat macam mana...nak reverse, masa dah tamat..so hantar jer la apa yang ada...

Bila result dah keluar, tak sempat pulak nak tanya result subjek seni kawan aku tue! Oklah...setakat ni jer la yang aku ingat pasal kenangan SPM aku...nanti aku dah ingat yang lain, aku update versi ke-2 pulak...hahahaha...see u next time...daaaa...


No comments:

Post a Comment