Thursday, February 10, 2011

.:: Cintaku Chicken Chop SPECIAL! (Part 1)::.

** Cerita ni hanyalah cerita rekaan saja. Tak ada kena mengena langsung dengan sape2! Sebarang copy & paste dalam cerita ni adalah dilarang sama sekali...huhuhu! **


Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Fahamilah ku tak mampu terus tanpa kamu
Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja...

"Bunyi macam baru kena tinggal dengan awek jer...,"

Satu suara perlahan menegurnya. Lelaki itu memandang wajah gadis disebelahnya. Gadis itu tidak menunjukkan sebarang ekspresi di wajahnya. Mata gadis itu hanya tertumpu pada laut dihadapannya.

Memang benar..dia baru ditinggalkan kekasihnya. Lagu Hanyut dari Faizal Tahir menjadi peneman sepinya. Benci giler dengan keadaannya sekarang. Tak terurus!

"Biasalah tu. Adat bercinta. Ada yang datang..ada yang pergi..lama-lama nanti ok lah tu..," pujuk gadis itu.

"Yang awak ni buat apa kat sini? Kena tinggal jugak ker?" tanya Khairul.

Gadis itu mencebik bila mendengar soalan Khairul.

"Aiik? Nak datang sini pun tak boleh ker? Nak kena ada reason baru nak datang???"

Khairul ketawa kecil. Gadis disebelahnya memang boleh tahan ganas! Hilang seketika sedihnya terhadap kisah cintanya yang tak kesampaian.

"Saya Khairul. Awak?" tanyanya sambil menghulurkan tangan kepada gadis itu. Gadis itu hanya membatu. Tiada tanda-tanda yang dia akan menyambut salam perkenalan daripadanya.

"Ok. Sebab awak tak nak cakap sape nama awak, saya panggil awak GASOM. Boleh?"

GASOM??? Apa la yang mamat ni merepek sorang-sorang??? SAH! Otak orang baru putus cinta memang macam ni! Mereng!

"GASOM??? Ape benda tu?" Berkerut-kerut dahinya memikirkan maksud perkataan itu.

"GADIS SOMBONG!" Khairul ketawa besar. Terasa seronok mempermainkan gadis disebelahnya. Sakit perutnya menahan ketawa. Gadis itu diam. Merenung tajam ke arahnya. Ketawanya terhenti. Renungan mata gadis itu betul-betul menakutkannya. Seolah-olah dirinya seperti ayam yang bakal disembelih sebentar lagi!!

"Ok..ok...saya mintak maaf..saya tanya elok-elok. Awak yang tak nak bagitau nama awak," jelas Khairul. Takut gadis itu berkecil hati dengannya.

"Wajib ke jawab soalan awak?" 

"Aiiishhh...wajib! Dah la saya hulur tangan lama-lama tunggu awak sambut. Lenguh tangan saya. Balik ni nak kena cari tukang urut. Suruh dia urut tangan saya. Kesian saya. Salam persahabatan saya tak disambut. Maklumlah...saya ni bukannya Fahrin Ahmad...," bebelnya.

Gadis itu segera menyumbat telinganya dengan earphone. Malas dia nak melayan kerenah Khairul. Setelah menyedari dirinya hanya bercakap seorang diri, Khairul menghentikan bebelannya. Matanya merenung wajah gadis itu dari sisi. Manis..tapi ganas!

Ingin saja dia menegur kembali gadis itu. Belum sempat dia berbuat demikian, panggilan telefon dari telefon bimbitnya mendahuluinya. Kelam-kabut dia mengeluarkan telefon bimbitnya dari kocek seluarnya. Nama  yang tertera di telefon bimbitnya direnung lama. Lantas dia mengorak langkah meninggalkan gadis 'sombong' itu. Takut-takut gadis itu tidak selesa.

Gadis itu sedar lelaki itu telah beredar dari situ. Lega hatinya! Senyuman terukir di bibirnya. Lalu, dia pun mengorak langkah meninggalkan pantai itu. Perkenalan 'pelik' dengan lelaki yang bernama Khairul itu betul-betul memeningkan kepalanya.

Ingatkan bila dapat lepak kat sini bolehlah aku tenangkan otak aku ni..tapi makin sakit kepala bila jumpa mamat pelik tu! Aiisshhh...malang betul nasib aku hari ni!

Bersambung.....

6 comments:

  1. gud2..starting ok..
    cuma perlu masukkn input yg lebih mantop..huhu.

    ReplyDelete
  2. tunggu next entry la jawabnya...hahahaha...

    ReplyDelete
  3. ni btul ke rekaan cik iqa?? mcm pengalaman sendirik ajer..

    ReplyDelete
  4. mn ada..btul la...rekaan semata2...hahahaha...xnak caya sudah! (",)

    ReplyDelete
  5. Menarik, kesian pakwe tersebut gagal menawan hati gadis :-)

    ReplyDelete
  6. @akubiomed biasala tu..adat bercinta..

    ReplyDelete