Saturday, December 18, 2010

.:: SEBAB....AKU.... ::.

Bertemu kembali semua...new post new story maaa....hehehe...oklah..kali ni saja2 nak cerita pasal zaman silam aku @ zaman kecik2 dulu...huhuhu...

Masa aku kecik2 dulu, aku tinggal kat kuarters Penjara Pulau Pinang...yeeayy...tempat tumpah darah A aku...hahahaha...so, life aku time tu banyak dipengaruhi oleh sistem penjara...hahaha...gurau  jer la...maksud aku, sebab aku membesar kat kawasan cam 2 buat aku makin lasak tapi masih mengekalkan 'feminin' ku...kuikuikui...prasan!

Tapi sebelum aku cerita dengan lebih detail pasal kuarters penjara, aku start dulu dengan tempat pertama aku membesar...jeng jeng jeng...kat Kg Baru...bukan Kg Baru KL k! kat Penang pun ada la..masa aku kecik2 dulu, parents aku akan hantar aku ngn kakak aku kat Nanny...bajet macam orang kaya la pulak...nama pengasuh kitaorg ialah Makcik Ani...

Nak dijadikan cerita...sebab.....


Waaah...story yang menarik...best woo meluncur atas tangga konkrit...pro giler...hahahaha...the reason kenapa kakak aku tolak aku coz time tu dia tak leh trime kehadiran aku kat dunia ni..bajet nak conquer sorg2 la a.k.a anak tunggal! Cis!! Aku tak ingat sape yg bagitau crite ni kat aku tapi yang pasti gara2 accident tu aku dapat scar ala2 Harry Potter kat dahi aku..hehehe...tapi kecik jer la...pape pun, I still love u la akak!

Beralih ke cerita seterusnya @ zaman kuarters penjara penang, parents aku 'sumbat' aku dalam kelas mengaji...yg mengajar anak2 staf pun staf penjara...so, aku pun belajar la kat situ sampai darjah 5...nak dijadikan cerita, masa aku darjah 3, aku diletakkan dibawah pengawasan Ustaz Nan...nama penuh Ustaz Zainan..huh! I still remember mehh!!!

Masuk kelas dia macam masuk kelas askar! Hahaha..gurau jer...aku jadi gerun setiap kali kelas dia..coz dia sangat garang! Kat tangan dia slalu ada rotan...macam dah kena gam jer kat situ...n pada 1 hari yang tak berapa nak damai, dia punyalah paksa kitaorg ingat perkataan Arab kat whiteboard dalam masa 15 minit tak  salah aku...giler la...

Aku yang confirm memori aku ni 256MB jer kenalah mengingat setiap perkataan dalam masa 15 minit...sape tak dapat jawab, kena berdiri atas kerusi...aku yang bajet baik pun kena berdiri gak..ciisss...

Nak dijadikan cerita, sebab.....


Part yang rotan tu kalau still tak leh jawab lagi...barulah ku sedar yang aku ni lemah menghafal...hahahaha! Balik umah jer, tengok kesan dia kat cermin...BAIK PUNYA!!!! tapi aku tak berani nak bagitau parents aku coz confirm parents aku akan menangkan Ustaz Nan...yer la...cikgu kan...dia nak ajar anak murid sengal macam aku kenalah tegas skit...hehehehe...

Dan, kelasakan aku makin terselah bila aku darjah 5...aku ngn geng aku konon2 nya nak jadi askar la...yang aku tak paham, macam manalah diorang lantik aku jadi Koperal jer! tak puas ati tul la time tu...huhuhu...misi pertama ktorg ialah pergi menyelidik tanah kat tempat parking kereta...ingat Land Surveyor ker...aku pun tak tau nak cari apa sebenarnya kat situ...

Nak dijadikan cerita, sebab....


Serius! Aku tak tipu! Kitaorg jumpa anak ular...eeeeyyy...geli seehh...mula2 aku ingat anak cacing...so, kitaorg pun sumbat lah anak 'cacing' tu dalam botol Vitagen...esoknya, kitaorg check balik anak 'cacing' tu...confirm la dh arwah! Hahaha...bila pandang betul2 barulah prasan yg 2 bukan anak 'cacing'...tapi anak 'ular'! Patutlah pelik benor warnanya...hitam bersinar...macam pakai syampu Sunsilk lak! Bersinar sentiasa...hehehehe...pas 2 ape lagi...cabutlah!!!!!

Next story adalah...aku ni dulu bekas arkitek tak rasmi masa kecik2 dulu...time 2 aku suka sangat nak rasa umah sendiri...ala2 camping gitu...so, dengan otak aku yg terlebih kreatif ni, aku pun wat la something...

Nak dijadikan cerita, sebab....


Giler la ko, Ika...nak tau cam ne aku wat 'umah' idaman aku?? Jawapannya ialah...aku letak tilam antara katil dan almari baju..then, aku ambik kain cadar katil, aku kepitkan cadar tu kat hujung tilam dengan penyepit baju...yang kayu taw! Then, nak bagi cadar tu berfungsi dengan baik sebagai atap/bumbung, aku ambik kipas meja...ak kepitkan cadar 2 kat kipas...then, nak bagi dia menggelembung dengan baik, aku tutup sume lubang2 dengan selimut/kain batik mak aku...huhuhu...dan hasilnya...cadar tu pun naik bila aku pasang kipas..bila aku tutup, cadar tu pun turun la...hahahaha...aku selalu wat cam 2 bila mak aku kerja malam...hehehehe...jadi leh ak conquer bilik tu sorg2...hahahaha!!!!

Cerita pasal sekolah lak, masa aku darjah 5 gak, aku ni sportswoman...(terbangga kejap)...hahahaha...cakap la sukan ape yg aku tak masuk...sume aku masuk...lari, lompat jauh, lompat tinggi, lontar peluru meriam...terlampau aktif bersukan!! aku ingat lagi, time ni ialah zaman kegemilangan aku...hahahaha...semua aku sapu..johan lari, johan merentas desa, johan raja lawak...aiikkk...tu laki org la beb!! huhuhuhu...cancel2..


Nak dijadikan cerita, sebab....


Yeeayyy...Bravo Ika! Well done! Hadiah paling best pernah aku trime...turun kelas  no 2 beb! Mana nak letak muka cun ni...aisey...aku dapat 2nd last dalam kelas...mak aku apa lagi...mengamuk la...so, next year aku pun masuklah ke kelas 6 Bijak dari kelas 6 Pintar..tapi, cikgu kesayangan aku, Cikgu Azizah bagi aku peluang jadi pengawas walaupun aku turun kelas...d only prefect dalam kelas 6 Bijak...wahahahaha...(gelak orang gilak kuasa cm ni la!) I Love u la, cikgu...

Then, masa aku sekolah teknik dulu, aku student Binaan Bangunan..ada gak yang cakap Bina Badan..kadang2 aku rs macam nak setuju gak dengan gelaran tu...mana tidaknya..ari2 angkat batu-bata, mortar, pasir, kayu, mcm2 la...xpsl2 dpt muscle masa umur 16 tahun..hahahaha...

Nak dijadikan cerita, sebab....


Ponteng? OMG! Ika! Apa ni? Sape yang ajar ni?? Hehehe...bosan giler kut masa subjek Matematik...apa lagi...cabut la g bengkel...berehat2 brsama Kit Kat...yeeeayy....dah habis masa Matematik, br balik kelas...hehehehe...geng pompuan jer yg brani buat...Cikgu Hadi masuk kelas jer tengok 5 orang budak pompuan BB dah lesap! ahahahaha...sorry Cikgu Hadi! Darah muda...tak berfikiran matang lagi time 2...sekarang ni kos yang aku ambik ni pun fully mathematics..ambik ko! Ngelak lagi! Hukum karma...what goes around comes around...

So, korang yang baca post ni sampai abis, aku ucap trima kasih la..1st time kut banyak tulis@merepek...slalu post cartoon jer..saja2 nak kongsi kenangan aku dengan korang...stay tuned dengan next post...( ", )





No comments:

Post a Comment